r

IMPULS blogi

Treeningkava tellimine internetist?

Personaaltreener soovitab |  28. november 2017

Treeningkava tellimine internetist?

Paljud veebilehed, mis pakuvad treeningkavasid, jätavad ekslikult mulje, et tegemist on personaalsete treeningkavadega. Inimesed eelistavad selliseid kavasid ootuses, et need on neile individuaalselt mõeldud. Tegelikult ei ole see nii! Isegi kui kava tellida läbi interneti konkreetselt treenerilt, kes pakub müügiks personaalseid treeningkavasid (ja sageli ka toitumiskavasid), siis need kavad EI OLE personaalsed.

 

Kas treeningkava tellimine internetist on hea mõte?

 

Treeningkava müüja küsib kliendilt küll enamasti vähem või rohkem spetsiifilist infot (olenevalt tootepakkujast), nagu näiteks eesmärk, kaal, pikkus, tervise info, varasem treeningkogemus, sobiv treeningute arv nädalas, mis vahendeid on võimalik kasutada jne. Selliste küsimuste küsimine jätab mulje, et indiviidile koostatakse just temale kõige paremini sobiva treeningkava.

 

Reaalsus on aga paraku see, et ükskõik kui palju küsimusi kliendilt interneti teel küsitakse, ei näe treener inimest kunagi personaalselt. Treener ja klient ei kohtu! See tähendab, et treener ei saa juhendada inimest harjutuste sooritamisel. Tal pole õrna aimugi milline inimese harjutuste tehnika välja näeb!

 

Üks suurimaid kasusid personaaltreeneri käe all treenimisel ongi aga just see, et treener aitab valida jõukohased harjutused ning õpetab nende tehnika selgeks. Internetikavade puhul sellist juhendamist ei ole võimalik pakkuda, seega kõige suurem personaalsus ei ole võimalik.

 

 

Ole teadlik ilma treeneriga kohtumata treeningkava tellimisel!

 

Ka teadliktreening.com pakub oma lehel treeningkavasid, mis ei ole samuti personaalsed, kuna need ei ole koostatud inimest personaalselt treenides. Paljudest teistest treeningkavade pakkujatest eristab teadliktreening.com meeskonda see, et meil on selgelt välja öeldud, et need on koostatud lähtudes treeningeesmärgist, sobivast treeningute arvust nädalas, treeningkogemusest, tervislikust seisundist jne. Me ei eksita inimesi väites, et pakume läbi veebi personaalseid programme!

 

Näiteks kui inimese eesmärk on maksimumjõu arendamine, talle sobib treenida kaks või kolm korda nädalas, tal ei ole ühtegi vigastust, tal on vähemalt aasta jõutreeningu kogemust jne, siis ta saab teadliktreening.com käest tellida vastava kava. Selles on täpselt sama palju individuaalsust kui otse treenerilt X tellides. Kummalgi juhul ei ole inimesega näost näkku kohtutud ja seega on võimatu teada, kas parim variant inimesele on kang turjal kükk või kang rinnal kükk vms. Kohandamine käib igal juhul asja juurde.

 

Teadliktreening.com kavasid tellides on võimalik meiega suhelda ja küsida nõu, kuidas kava enda olukorraga vajadusel kohandada. Kui on vaja üks või teine harjutus alternatiivi vastu välja vahetada ja ei tea, kuidas seda teha, siis tasub meile kirjutada.

Kui treenijal on kaamera ja sellega seoses võimalus enda harjutuste tehnikat filmida, mis on väga hea variant, saame anda konkreetsemaid juhiseid, et muuta treeningkava järgimine efektiivsemaks ja turvalisemaks ning seeläbi personaalsemaks. Seega suhtleme vajadusel inimesega personaalselt.

 

Nagu varem öeldud — ‘’personaalseid’’ kavasid pakkuv treener, kes ei KOHTU inimesega, paneb harjutusvariatsioonid kavasse teadmata tegelikult, kas need on sobivad. Kas vastav variatsioon harjutusest on tegelikult ka inimese tasemele ja individuaalsusele vastav, seda ei ole võimalik teada. Kas Kayla Itsines’ilt või Neghar Fonooni’lt programmi tellimine on personaalne? Kas kelleltki Eesti treenerilt läbi veebi kava tellimine on personaalne? Kas näiteks tuntud kavad nagu 5 x 5, 5/3/1, 4 x 2 on personaalsed? EI! Nagu ka meie kavad, on need süsteemid, mida tuleb endale vastavaks kohandada.

 

Meilt kava tellimisega kaasneb see boonus, et alati on võimalik meile kirjutada info@teadliktreening.com kiri ja küsida nõu. See käib nii harjutuste valiku kohta kui ka millegi kohta, mis kavas arusaamatuks on jäänud. Samuti oleme väga avatud küsimustele uutelt huvilistelt. Teretulnud on ka tagasiside neilt, kes mõne kava järgi juba treeninud on.

 

Arctic Sport Clubi personaaltreenerid Kristjan Koik ja Risto Uuk

teadliktreening.com

Tervis või ilu- mida sina tahad?

Tervis või ilu- mida sina tahad?

Kas usud, et kui oleksid kõhn, kui saaksid lahti tüütutest lisakilodest, muutuks su elu kohe palju paremaks? Endale ajakirjade kaanestaare eeskujuks seades ja välist ilu taga ajades pole hea enesetunne aga üldsegi kindlustatud. 

Loe edasi

Teised postitused

Ülekaalulisus, rasvumine ja empaatia ehk ka Sina oleksid paks, kui

Ülekaalulisus, rasvumine ja empaatia ehk ka Sina oleksid paks, kui

Ülekaalulisus, rasvumine ja empaatia ehk ka Sina oleksid paks, kui

Mina ei ole ülekaaluline sellepärast, et kõik mu ümber soodustab normaalkaalu ja sportlikku eluviisi. Esiteks olen ma väikesest peale palju sportinud. See on juurutanud minus harjumuse trenni teha. Teiseks kolisin ma varakult vanemate juurest ära, hakkasin iseseisvalt elama ning ka oma toitumisotsuseid ise langetama. Kolmandaks, mu elukaaslane sööb tervislikult. Ma võiksin seda nimekirja veel pikalt jätkata: ma töötan personaaltreenerina ja mu spordiklubi asub 15 minutise jalutuskäigu kaugusel jne.

Loe edasi

Ega rasedus pole haigus

Ega rasedus pole haigus

Ega rasedus pole haigus

Paljude naiste elus tuleb ette see aeg, kus tehakse suuri otsuseid ning planeeritakse peret, vahel juhtub imesid ka ootamatult. Selleks, et olla valmis terveks teekonnaks algusest lõpuni, tuleb kasuks füüsiline aktiivsus. Vaatamata sellele, et rasedus lisab naise organismile suure koormuse, mõjub graviidsus enamasti naise tervisele soodsalt. Loote normaalse arengu tarvis toimuvad raseduse vältel  naise organismis mitmed muutused ja kohastumused. Rasedus pole takistuseks kehaliste harjutuste sooritamisel ning kehaline aktiivsus raseduse vältel parandab vereringet, seedimist, jääkainete kõrvaldamist, hingamist, aitab toime tulla rasedusaegse koormusega ja säilitada õiget kehaasendit. Harjutused kõrvaldavad ebamugavustunde, lihaste väärpinged ja seljavalu ning annavad vajaliku lihasaktiivsuse sünnituseks.

Loe edasi