r

IMPULS blogi

Taimetoitlus - kas taimedest saab kõike?

Personaaltreener soovitab |  02. november 2018

Taimetoitlus - kas taimedest saab kõike?

Põgus sissejuhatus taimetoitluse põhimõtetesse.

 

Taimetoitlus - kas taimedest saab kõike?

Taimetoitlase menüü koosneb juur-, puu-, kaun- ja teraviljadest, pähklitest, seemnetest, piimatoodetest ja munadest. Täielikus taimetoitluses, mida nimetatakse ka veganluseks, välistatakse viimased kaks. Taimetoitlaste menüüd võivad paljuski varieeruda. Mõned kutsuvad ennast taimetoitlasteks, kuid söövad siiski kala jm mereande, teised söövad küll enamasti taimetoitu, aga lubavad endale aeg-ajalt kana või punast liha.

 

Plussid

  • Eetilised põhimõtted – aitab vähendada loomade kannatusi (toiduks kasvatatavate loomade pidamise tingimused pole sageli kuigi head).
  • Toitumisteadmised peavad olema väga head, et tagada piisav energia, vajalike toitainete piisavus ja mitmekülgsus.
  • Suur osa taimetoidust on vähese kalorsusega, mis tähendab, et kehakaalu langetada on üpris lihtne.
  • Taimetoit sisaldab rohkelt tervisele kasulikke toitaineid, näiteks kiudaineid, mis aitavad kõhtu pikaks ajaks täita.

 

Miinused

  • Nõuab suurt pingutust ja planeerimist, et kõik vajalikud toitained söögist kätte saada.
  • Sportlikule inimesele ei pruugi taimetoit olla optimaalne, kuna on oht, et valkudest jääb vajaka, mis takistab treeningutest taastumist ja eesmärkide saavutamist. Mida rohkem inimene treenib, seda enam vajab ta valke, et vältida lihasmassi vähenemist (umbes 1,5–2 g/kg päevas). Ainult taimetoitu süües on see raske.
  • Taimetoitlased on n-ö sotsiaalses vähemuses. Kuna neid pole väga palju (pole täpselt teada, kui palju on taimetoitlasi Eestis, kuid Ameerikas on neid veidi alla 10%), võib osutuda keeruliseks leida kohti, kus süüa, samuti võib kogeda teiste survet, et selline toitumine pole ikka sobilik.
  • Selleks, et vältida toitainevaegust, on mõnikord vaja võtta toidulisandeid, näiteks valgupulbri, B12-vitamiini, kaltsiumi ja oomega-3-rasvhapete preparaate.

 

 

 

Dieedi lühitutvustus on algselt ilmunud teadliktreening.ee veebilehel ilmunud artiklis.

On personaaltreeneri abi Sulle vajalik?

On personaaltreeneri abi Sulle vajalik?

Hiljuti avaldatud uuringu põhjal suutsid 12 nädala jooksul treeneriga koos treeninud inimesed parandada oma lihasmassi, jõudu ja vastupidavust paremini kui iseseisvalt ilma treenerita treeninud grupp. Järeldati, et paremad tulemused on tõenäolisemad koos treeneriga treenides võrreldes iseseisvalt treenimisega. Loomulikult, mida parem on treener, seda tõenäolisemalt tulevad ka paremad tulemused. Me kõik soovime tulemusi, aga kas nende saavutamiseks oleks mõistlik personaaltreeneri abi kasutada?

Loe edasi

Teised postitused

Kaalu langetamine ehk miks kaal ei kuku?

Kaalu langetamine ehk miks kaal ei kuku?

Kaalu langetamine ehk miks kaal ei kuku?

Treenin ja treenin, kuid ikka alla ei võta! Ära muretse, sellist asja juhtub pidevalt. Üsna sageli esineb sedagi, et kaal trenni tehes hoopis tõuseb. Kuidas on see võimalik ja mida sel juhul ette võtta?

Loe edasi

Venitusharjutused aitavad treenijat mitmeti

Venitusharjutused aitavad treenijat mitmeti

Venitusharjutused aitavad treenijat mitmeti

Loe edasi