IMPULS blogi

Personaaltreener soovitab | 03. juuli 2018

12 nippi, kuidas suurendada trennimotivatsiooni

Loe edasi

Massaažist ja selle kasulikkusest
Personaaltreener soovitab | 11. aprill 2018

Massaažist ja selle kasulikkusest

Personaaltreener soovitab | 11. aprill 2018

Massaažist ja selle kasulikkusest

Tänapäeva kiire elu juures on vahel raske leida aega iseendale. Massaaž on meeldiv ning ühtlasi ka oluline nii treeningjärgses lihashoolduses kui ka lihtsalt igapäeva tööst tekkivate pingete vähendamisel.

Loe edasi

Kuidas põletada ROHKEM rasvu!
Personaaltreener soovitab | 27. veebruar 2018

Kuidas põletada ROHKEM rasvu!

Personaaltreener soovitab | 27. veebruar 2018

Kuidas põletada ROHKEM rasvu!

Igal nädalal puutuvad treenerid kokku inimestega, kes on kuskilt kuulnud, et kehakaalu (rasvamassi) vähendamiseks tuleb treenida mingis spetsiifilises pulsivahemikus, mida nimetatakse rasvapõletustsooniks. Kui tõhus selline treening kehakaalu mõttes on?

Loe edasi

Leia trennist rõõm ja nauding
Personaaltreener soovitab | 19. detsember 2017

Leia trennist rõõm ja nauding

Personaaltreener soovitab | 19. detsember 2017

Leia trennist rõõm ja nauding

Kas regulaarselt liikuda ja tervisesporti teha on kasulik? Küllap vastab enamik inimesi sellele küsimusele jaatavalt. Miks siis on nii paljudel raske füüsilisele aktiivsusele pühenduda? Kuidas leida üles just sulle sobiv motivatsioon?

Loe edasi

Kui personaalsed on internetist tellitud treeningkavad?
Personaaltreener soovitab | 28. november 2017

Kui personaalsed on internetist tellitud treeningkavad?

Personaaltreener soovitab | 28. november 2017

Kui personaalsed on internetist tellitud treeningkavad?

Paljud veebilehed, mis pakuvad treeningkavasid, jätavad ekslikult mulje, et tegemist on personaalsete treeningkavadega. Inimesed eelistavad selliseid kavasid ootuses, et need on neile individuaalselt mõeldud. Tegelikult ei ole see nii! Isegi kui kava tellida läbi interneti konkreetselt treenerilt, kes pakub müügiks personaalseid treeningkavasid (ja sageli ka toitumiskavasid), siis need kavad EI OLE personaalsed.

Loe edasi

Jomon-venitused: Shindo süsteemi kuuluvad kavalate keerdudega harjutused
Personaaltreener soovitab | 24. märts 2017

Jomon-venitused: Shindo süsteemi kuuluvad kavalate keerdudega harjutused

Personaaltreener soovitab | 24. märts 2017

Jomon-venitused: Shindo süsteemi kuuluvad kavalate keerdudega harjutused

Jomon-venitused (loe: tšomon) ehk Shindo venitused on Tartu Arcticu tunniplaanis olev treening, mis sobib spordisaali, kontorisse ja loomulikult ka vabasse õhku. Jomon-venituste tehnika pärineb jaapanlanna Kazuko Kuratomi loodud Shindo® meetodist, mis kätkeb endas massaaži, venitus- ja lõõgastusharjutuste süsteemi. 

Loe edasi

Tervis või ilu- mida sina tahad?
Personaaltreener soovitab | 02. november 2016

Tervis või ilu- mida sina tahad?

Personaaltreener soovitab | 02. november 2016

Tervis või ilu- mida sina tahad?

Kas usud, et kui oleksid kõhn, kui saaksid lahti tüütutest lisakilodest, muutuks su elu kohe palju paremaks? Endale ajakirjade kaanestaare eeskujuks seades ja välist ilu taga ajades pole hea enesetunne aga üldsegi kindlustatud. 

Loe edasi

Dieedile! Kohe ja kiiresti?
Personaaltreener soovitab | 24. november 2015

Dieedile! Kohe ja kiiresti?

Personaaltreener soovitab | 24. november 2015

Dieedile! Kohe ja kiiresti?

Loe edasi

Ka Sina oleksid paks, kui...
Personaaltreener soovitab | 20. oktoober 2015

Ka Sina oleksid paks, kui...

Personaaltreener soovitab | 20. oktoober 2015

Ka Sina oleksid paks, kui...

Mina ei ole ülekaaluline sellepärast, et kõik mu ümber soodustab normaalkaalu ja sportlikku eluviisi. Esiteks olen ma väikesest peale palju sportinud. See on juurutanud minus harjumuse trenni teha. Teiseks kolisin ma varakult vanemate juurest ära, hakkasin iseseisvalt elama ning ka oma toitumisotsuseid ise langetama. Kolmandaks, mu elukaaslane sööb tervislikult. Ma võiksin seda nimekirja veel pikalt jätkata: ma töötan personaaltreenerina ja mu spordiklubi asub 15 minutise jalutuskäigu kaugusel jne.

Loe edasi

Kopsaka isu taltsutus
Personaaltreener soovitab | 01. juuni 2015

Kopsaka isu taltsutus

Personaaltreener soovitab | 01. juuni 2015

Kopsaka isu taltsutus

Enamik inimesi, kes kaalust alla võtab, kasvatab need kilod aasta või mõne jooksul tagasi. See on kurb statistika, mida aga on võimalik muuta.

Loe edasi

Miks kaal ei kuku?
Personaaltreener soovitab | 31. märts 2015

Miks kaal ei kuku?

Personaaltreener soovitab | 31. märts 2015

Miks kaal ei kuku?

Treenin ja treenin, kuid ikka alla ei võta! Ära muretse, sellist asja juhtub pidevalt. Üsna sageli esineb sedagi, et kaal trenni tehes hoopis tõuseb. Kuidas on see võimalik ja mida sel juhul ette võtta?

Loe edasi

Kellele pakkuda valgupulbrit?
Personaaltreener soovitab | 24. märts 2015

Kellele pakkuda valgupulbrit?

Personaaltreener soovitab | 24. märts 2015

Kellele pakkuda valgupulbrit?

Võib-olla on ka sulle jäänud mulje, et jõusaalis treenimisega käib justkui kaasas kohustus ka valgujooki rüübata? Alles hiljuti nägin üht ülekaalulist meest enne (!) trenni valgupulbrit söömas. Jah, ta kallas seda pulbrit suhu! Peale selle kugistas ta veel mitu tabletti alla. Miks küll?

Loe edasi

Miks Sa venitad?
Personaaltreener soovitab | 16. märts 2015

Miks Sa venitad?

Personaaltreener soovitab | 16. märts 2015

Miks Sa venitad?

Loe edasi

Kuidas trennis järjepidevalt areneda?
Personaaltreener soovitab | 09. märts 2015

Kuidas trennis järjepidevalt areneda?

Personaaltreener soovitab | 09. märts 2015

Kuidas trennis järjepidevalt areneda?

Oma "Teadliku treeningu ABC" postituses kirjutasime: Kui kehal ei ole regulaarset ja piisavat koormust, ei ole tal põhjust areneda. Üks levinumaid vigu treeningutes on ühesuguste koormuste liigne kasutamine. Seetõttu ei anna treening edaspidi efekti ning saavutusvõimes tekib seisak. Kui treeningutes endiselt midagi ei muuda, on võimalik isegi töövõime vähenemine.  Teadlik treenija, kes soovib areneda, tõstab süsteemselt koormusi.

Loe edasi

Suurim viga kõhulihaste treenimisel
Personaaltreener soovitab | 18. veebruar 2015

Suurim viga kõhulihaste treenimisel

Personaaltreener soovitab | 18. veebruar 2015

Suurim viga kõhulihaste treenimisel

Hiljuti on levinud internetis erinevad 30-päeva väljakutsed. Üheks nendeks oli „kõhulihaste väljakutse“, mis muutus väga populaarseks ning 30. päevaks tehti juba 135 kordust kere painutust. Meie poole on pöördunud inimesi kommentaariga, et selliste väljakutsete põhjal jääb mulje, et selleks, et saada ilusaid kõhulihaseid, peab tegema igapäevaselt nii palju kõhulihaseid kui võimalik.

Loe edasi

Kas Sa vajad personaaltreenerit?
Personaaltreener soovitab | 03. detsember 2014

Kas Sa vajad personaaltreenerit?

Personaaltreener soovitab | 03. detsember 2014

Kas Sa vajad personaaltreenerit?

Hiljuti avaldatud uuringu põhjal suutsid 12 nädala jooksul treeneriga koos treeninud inimesed parandada oma lihasmassi, jõudu ja vastupidavust paremini kui iseseisvalt ilma treenerita treeninud grupp. Järeldati, et paremad tulemused on tõenäolisemad koos treeneriga treenides võrreldes iseseisvalt treenimisega. Loomulikult, mida parem on treener, seda tõenäolisemalt tulevad ka paremad tulemused. Me kõik soovime tulemusi, aga kas nende saavutamiseks oleks mõistlik personaaltreeneri abi kasutada?

Loe edasi

Shindo
Personaaltreener soovitab | 05. november 2014

Shindo

Personaaltreener soovitab | 05. november 2014

Shindo

Sõna "shindo" tähendab jaapani keeles "südame teed", ka "hinge juhatust". See tähendab, et  lõdvestumiseks võtame ette sisemise teekonna enda südamesse, meie olevikku, oma  tegeliku olemuse juurde. Samuti tähendab see, et venitusharjutuste sooritamisel on olulised austus, soojus ja leebus.

Loe edasi

ChillOutSpin
Personaaltreener soovitab | 03. november 2014

ChillOutSpin

Personaaltreener soovitab | 03. november 2014

ChillOutSpin

ChillOutSpin on mõõduka intensiivsusega treening, mis on suunatud inimestele, kes alles alustavad treeningutega või harrastajale, kes pole rattatreeningutega varem kokku puutunud.

Loe edasi

Miks 30 päeva väljakutsed pole parim mõte
Personaaltreener soovitab | 12. oktoober 2014

Miks 30 päeva väljakutsed pole parim mõte

Personaaltreener soovitab | 12. oktoober 2014

Miks 30 päeva väljakutsed pole parim mõte

Ülimalt populaarsed paistavad olevat erinevad 30 päeva väljakutsed. Kõhulihaste harjutused, kükid, kätekõverdused jne. Eesti meedias saavutas tõeliselt suure kajastuse n-ö plankingu väljakutse.

Loe edasi

Kui sööme nagu kiviajal
Personaaltreener soovitab | 16. september 2014

Kui sööme nagu kiviajal

Personaaltreener soovitab | 16. september 2014

Kui sööme nagu kiviajal

Kas kuulutada nurjunuks enamik toiduainetööstuse saavutusi ja süüa jälle nii nagu meie esivanemad üüratu kauges minevikus? 

Loe edasi

Ega rasedus pole haigus
Personaaltreener soovitab | 01. juuli 2014

Ega rasedus pole haigus

Personaaltreener soovitab | 01. juuli 2014

Ega rasedus pole haigus

Paljude naiste elus tuleb ette see aeg, kus tehakse suuri otsuseid ning planeeritakse peret, vahel juhtub imesid ka ootamatult. Selleks, et olla valmis terveks teekonnaks algusest lõpuni, tuleb kasuks füüsiline aktiivsus. Vaatamata sellele, et rasedus lisab naise organismile suure koormuse, mõjub graviidsus enamasti naise tervisele soodsalt. Loote normaalse arengu tarvis toimuvad raseduse vältel  naise organismis mitmed muutused ja kohastumused. Rasedus pole takistuseks kehaliste harjutuste sooritamisel ning kehaline aktiivsus raseduse vältel parandab vereringet, seedimist, jääkainete kõrvaldamist, hingamist, aitab toime tulla rasedusaegse koormusega ja säilitada õiget kehaasendit. Harjutused kõrvaldavad ebamugavustunde, lihaste väärpinged ja seljavalu ning annavad vajaliku lihasaktiivsuse sünnituseks.

Loe edasi

Trenni teeme... pühapäeval
Personaaltreener soovitab | 04. juuni 2014

Trenni teeme... pühapäeval

Personaaltreener soovitab | 04. juuni 2014

Trenni teeme... pühapäeval

Tööl on hullumaja, sest tähtajad on kukil. Lapsed on tarvis koolist trenni vedada, remont on pooleli ja siis veel nõuab abikaasa oma... kust ma selle aja trenniks veel võtan? Tuttav? Tüüpiline? Mõtle, kas mõni tund terve nädala jooksul on enda peale tõesti nii palju kulutada?

Loe edasi

Mehed, minge vette!
Personaaltreener soovitab | 22. aprill 2014

Mehed, minge vette!

Personaaltreener soovitab | 22. aprill 2014

Mehed, minge vette!

Liikumisaasta puhul andis Margit Delfile intervjuu, et anda oma panus Eesti rahva tervise parandamiseks, nii ärgitab ta kõiki mugavustoonist välja tulema ja kohe (see tähendab juba täna) liikumisega alustama.

Loe edasi

Sama trenn, paremad tulemused
Personaaltreener soovitab | 03. aprill 2014

Sama trenn, paremad tulemused

Personaaltreener soovitab | 03. aprill 2014

Sama trenn, paremad tulemused

Spordiklubis ringi liikudes näeb inimesi, kes teevad trenni üpris sageli, kuid hoolimata rassimisest pole neil viimase aasta või poolega ette näidata erilisi tulemusi. Nad ei ole kaalu langetanud ega lihasmassi kasvatanud, nad pole eriti tugevamad ega ka vastupidavamad.

Loe edasi

Vesi on Sulle oluline!
Personaaltreener soovitab | 03. jaanuar 2014

Vesi on Sulle oluline!

Personaaltreener soovitab | 03. jaanuar 2014

Vesi on Sulle oluline!

Kõik meie rakud sisaldavad vett. Ligikaudu 60% kehamassist on vesi. See, kui palju vett me sisaldame, sõltub sellest kui palju meil rasva- ja lihasmassi on ning kui hästi me hüdreeritud oleme. Erinevad rakud sisaldavad erinevat kogust vett: luud sisaldavad 22% vett, rasvkude 25%, lihasrakud 75% ja veri ligikaudu 83%. Ka rakkudest väljaspool on vett (ca 1/3 kogu keha veekogusest).

Loe edasi