r

IMPULS blogi

Maksuvaba sporditoetus on kasulik nii tööandjale kui töötajale

Blogi |  19. november 2018

Maksuvaba sporditoetus on kasulik nii tööandjale kui töötajale

Spordi- ja tervisekulutuste maksuvaba hüvitamine on tööandja jaoks võimalik alates 2018. aasta algusest.

 

Maksusoodustuse tagamõte on võimaldada tööandjal maksuvabalt toetada töötajate tervise edendamisega seotud kulusid. See peaks ideaaljuhul vähendama lõpuks töötajate haiguspäevade arvu. Mida tasub spordikulude hüvitamise kohta täpsemalt teada?

Maksuvabad tervisekulud

Kõnealune maksumuudatus tähendab, et töötaja tervise heaks tehtavatelt kuludelt pea tööandja makse maksma. Siiski on tähtis silmas pidada mõningaid piiranguid ja tingimusi:

 

  1. Soodustuse võimalust saavad kasutada oma töötajate heaks kõik Eesti ettevõtted.
  2. Oluline on, et ettevõte võimaldaks soodustust kõikidele oma töötajatele korraga, sealhulgas nii täistööajaga kui ka osalise tööajaga töötajatele. St ei ole võimalik teha nii, et juhataja võimaldab seda (nt soetab jõusaali liikmekaardi ettevõtte arvelt ning maksuvabalt) ainult endale, kuid töötajatele ei paku.
  3. Maksuvabastus kehtib 100 euro ulatuses ühe töötaja kohta kvartalis. Kui tööandja teeb töötaja tervise edendamiseks kulutusi rohkem kui 100 eurot kvartalis, siis sellest piirist üleminevat summat käsitletakse erisoodustusena.
  4. Maksuvabastuse summa 100 eurot kehtib ühe kindla töötaja puhul ning seda ei ole võimalik üle anda teisele töötajale ega lükata edasi (nt järgmisesse kvartalisse või aastasse).
  5. Tööandja jaoks on see hea võimalus (kuid mitte kohustus). Tööandja saab ise valida, milliseid tegevusi ja kui palju võimaldatakse. Näiteks kõige tavapärasem kulu, mida ettevõtja saab töötajale makse maksmata hüvitada, on näiteks spordiklubi liikmemaks. Milliseid tervise edendamise kulusid täpsemalt hüvitada saab, on võimalik lugeda Maksu- ja Tolliameti veebilehelt.
  6. Kasutatud maksusoodustused deklareeritakse kord aastas 1. veebruariks. Deklaratsiooniks on INF14.

 

 

Millised töötajad tohivad soodustust kasutada?

Hea on teada, et soodustuse saamiseks ei pea töötama täiskohaga. Kui asutusel on näites töövõtuleping isikuga, kes töötab kuus vaid 10 tundi, saab seda võimalust ikkagi talle pakkuda. Ja peabki, kui seda teiste töötajate heaks tehtud on.

Töötaja termini alla kuuluvad:

  • töölepinguga töötajad
  • võlaõigusliku lepinguga töötajad (töövõtuleping, käsundusleping)
  • riigiametnikud
  • juhatuse liikmed

 

 

Istuva eluviisi nõiaringist välja!

Tänapäeval kipub paratamatult esile kerkima mure, et liikumist on vähe. Ei ole saladus, et paljud ametikohad nõuavad pikalt arvuti taga istumist, mille tõttu võib kannatada kogu keha heaolu. Tervise hoidmiseks ja hea toonuse säilitamiseks tuleks liikuda täiskasvanul kõige vähem 30 minutit päevas, hea oleks muidugi seda teha veelgi rohkem.

Eriti tervitatav on spordikulude hüvitamise lisavõimalus just siis, kui kollektiivis on palju istuva töö tegijaid. Igapäevased sundasendid võib tekitada seljalihaste ja õlavöötme probleeme, seega on kasulik nende vältimiseks olla iga päev aktiivne ka muudel viisidel, mitte ainult arvuti taga. Spordiklubi külastus on üks viis viia end mõneks ajaks teise keskkonda ja liigutada erinevates treeningutes igakülgselt.

 

 

Parim panus tervisesse

Miks mitte toetada sportlikke eluviise? Spordikulude hüvitamine katab suure osa treeningule kuluvast, näiteks teeb spordiklubi kuupileti võimaldamisega töötajate motiveerimise soodsamaks ja lihtsamaks.

 

 

Sporditoetuse osas konsulteeri raamatupidajaga

Lisaks Maksu- ja Tolliameti informatiivsele juhendile aitab asjasse selgust tuua ka sinu ettevõtte raamatupidaja, kellega tasub kindlasti nõu pidada soodustuse kasutamise ja kajastamise osas.

 

 

Maksuvabast sporditoetusest on veel kasulik teada

Tervisekulude hüvitamise näol on tegemist on tähtajalise maksusoodustusega, mille kehtivus on hetkeseisuga viis aastat. Niisiis lõpeb see 1. jaanuaril aastal 2023. Enne selle kuupäeva kätte jõudmist uuritakse, kas soodustusest on päriselt kasu olnud, ehk kas seda kasutanud töötajate haiguspäevade arv on vähenenud.

BASSEIN

BASSEIN

Meil on kolme ujumisrajaga basseinid sügavusega 120-160 cm. Vee temperatuur on 27ºC, õhk 29ºC.   Basseinis toimuvad vesiaeroobikatreeningud, ujumistreeningud lastele ja täiskasvanutele ning spetsiaalselt tulevastele emadele on mõeldud rasedate vesiaeroobika. Samaaegselt vesiaeroobikatreeningutega on ujumiseks alati eraldatud vaba rada.

Loe edasi

Teised postitused

JÕUSAAL

JÕUSAAL

JÕUSAAL

Meie spordiklubi valgusküllased jõusaalid on sisustatud parimate,  Gym80 Sygnumi  sarja seadmetega. Kardioalal on valikus jooksulindid, jalgrattad, sõudeergomeetrid, crosstrainer’id ja stepper firmadelt  TehnoGym, Matrix  ja Life Fitness.  Kardioseadmetel treenijatel on võimalik vaadata telerit vastavalt isiklikule eelistusele.

Loe edasi

Vedeliku tarbimise olulisusest

Vedeliku tarbimise olulisusest

Vedeliku tarbimise olulisusest

Pea iga treenija üheks niinimetatud treeningvahendiks on joogipudel. Täpsemalt, pudelis loksuv jook – on selleks siis vesi või midagi tummisemat. Räägime lähemalt, miks on vedeliku tarbimine treenijale oluline, ka rühmatreeningu külastajale. Keskendume täna sellele, kuidas mõjub organismile lihtsalt vee joomine ja vedelikupuudusesse jäämine.

Loe edasi