IMPULS blogi

LCHF dieet ja toitumine

Personaaltreener soovitab |  12. november 2018

LCHF dieet ja toitumine

Tutvu LCHF dieedi põhimõtete, plusside ja miinustega.

 

LCHF - vähe süsivesikuid, palju rasva

 

LCHF dieedi ja toitumise põhimõte: suure osa kaloritest annavad rasvad ja valgud, süsivesikud hõlmavad ratsioonist väikese osa. Populaarse raamatu “Toidurevolutsioon” autor Andreas Eenfeldt peab olulisimaks kärpida suhkru ja tärklise osakaalu. Süüa tuleb seni, kuni tekib küllastuvus. Kaloreid pole vaja lugeda ja toitu pole tarvis kaaluda. Rasvavaesed tooted tuleb ära unustada.

 

Lubatud toiduained: liha, kala, muna, tärklisevaesed juurviljad ja naturaalsed rasvad (nt või).

Keelatud toiduained: suhkur ja tärkliserikkad toiduained (nt leib, pasta, riis ja kartul).

 

Plussid:

  • Soovitatakse süüa vähe töödeldud täisväärtuslikke toiduaineid, mis on tervisele head, nt liha, kala, muna ja juurvilju.
  • Vältima peab suhkrut, mis on vaene mikrotoitainete poolest (annab rohkelt nn tühje kaloreid).
  • Hoiduda tuleb tervest makrotoitainete grupist (süsivesikutest) või nende kogust kõvasti vähendada, mis muudab kalorite kontrollimise lihtsamaks ja tänu sellele on kergem kehakaalu langetada või hoida.
  • Suur valgu- ja rasvasisaldus aitab vähendada isusid ja suurendada täiskõhutunnet.
  • Mõõdukas süsivesikutesisaldus võib hästi sobida kehaliselt väheaktiivsele inimesele, kes soovib oma kaalu langetada.

 

Miinused:

  • Keelatud on süüa mitmeid toiduaineid, mis sisaldavad kasulikke toitaineid, näiteks tera- ja kaunvilju, kartulit ja vahel isegi puuvilju.
  • Kannatab menüü mitmekesisus, mis võib põhjustada mõnede toitainete (eelkõige süsivesikute) vaegust.
  • Mõtteviis, et teatud toiduaineid ei tohi üldse süüa, võib anda tõuke söömishäirete kujunemisele. Ka võib see kaasa tuua suuremaid isusid, kuna sageli tahetakse just seda, mida ei tohi üldse süüa. Pikaajaline isude kuhjumine kipub lõppema tahtmatu ja kontrollimatu ülesöömisega, millele järgneb süütunne.
  • Väide, et süsivesikud põhjustavad rasvumist, pole õige. Vajalik süsivesikute kogus on igal inimesel erinev, see sõltub füüsilisest aktiivsusest ja süsivesikute talumisest.

 

 

Dieedi lühitutvustus on algselt ilmunud teadliktreening.ee veebilehel ilmunud artiklis.

Ega rasedus pole haigus

Ega rasedus pole haigus

Paljude naiste elus tuleb ette see aeg, kus tehakse suuri otsuseid ning planeeritakse peret, vahel juhtub imesid ka ootamatult. Selleks, et olla valmis terveks teekonnaks algusest lõpuni, tuleb kasuks füüsiline aktiivsus. Vaatamata sellele, et rasedus lisab naise organismile suure koormuse, mõjub graviidsus enamasti naise tervisele soodsalt. Loote normaalse arengu tarvis toimuvad raseduse vältel  naise organismis mitmed muutused ja kohastumused. Rasedus pole takistuseks kehaliste harjutuste sooritamisel ning kehaline aktiivsus raseduse vältel parandab vereringet, seedimist, jääkainete kõrvaldamist, hingamist, aitab toime tulla rasedusaegse koormusega ja säilitada õiget kehaasendit. Harjutused kõrvaldavad ebamugavustunde, lihaste väärpinged ja seljavalu ning annavad vajaliku lihasaktiivsuse sünnituseks.

Loe edasi

Teised postitused

ChillOutSpin

ChillOutSpin

ChillOutSpin

ChillOutSpin on mõõduka intensiivsusega treening, mis on suunatud inimestele, kes alles alustavad treeningutega või harrastajale, kes pole rattatreeningutega varem kokku puutunud.

Loe edasi

Rasvapõletus sõltub energiadefitsiidist

Rasvapõletus sõltub energiadefitsiidist

Rasvapõletus sõltub energiadefitsiidist

Igal nädalal puutuvad treenerid kokku inimestega, kes on kuskilt kuulnud, et kehakaalu (rasvamassi) vähendamiseks tuleb treenida mingis spetsiifilises pulsivahemikus, mida nimetatakse rasvapõletustsooniks. Kui tõhus selline treening kehakaalu mõttes on?

Loe edasi