r

IMPULS blogi

LCHF dieet ja toitumine

Personaaltreener soovitab |  12. november 2018

LCHF dieet ja toitumine

Tutvu LCHF dieedi põhimõtete, plusside ja miinustega.

 

LCHF - vähe süsivesikuid, palju rasva

 

LCHF dieedi ja toitumise põhimõte: suure osa kaloritest annavad rasvad ja valgud, süsivesikud hõlmavad ratsioonist väikese osa. Populaarse raamatu “Toidurevolutsioon” autor Andreas Eenfeldt peab olulisimaks kärpida suhkru ja tärklise osakaalu. Süüa tuleb seni, kuni tekib küllastuvus. Kaloreid pole vaja lugeda ja toitu pole tarvis kaaluda. Rasvavaesed tooted tuleb ära unustada.

 

Lubatud toiduained: liha, kala, muna, tärklisevaesed juurviljad ja naturaalsed rasvad (nt või).

Keelatud toiduained: suhkur ja tärkliserikkad toiduained (nt leib, pasta, riis ja kartul).

 

Plussid:

  • Soovitatakse süüa vähe töödeldud täisväärtuslikke toiduaineid, mis on tervisele head, nt liha, kala, muna ja juurvilju.
  • Vältima peab suhkrut, mis on vaene mikrotoitainete poolest (annab rohkelt nn tühje kaloreid).
  • Hoiduda tuleb tervest makrotoitainete grupist (süsivesikutest) või nende kogust kõvasti vähendada, mis muudab kalorite kontrollimise lihtsamaks ja tänu sellele on kergem kehakaalu langetada või hoida.
  • Suur valgu- ja rasvasisaldus aitab vähendada isusid ja suurendada täiskõhutunnet.
  • Mõõdukas süsivesikutesisaldus võib hästi sobida kehaliselt väheaktiivsele inimesele, kes soovib oma kaalu langetada.

 

Miinused:

  • Keelatud on süüa mitmeid toiduaineid, mis sisaldavad kasulikke toitaineid, näiteks tera- ja kaunvilju, kartulit ja vahel isegi puuvilju.
  • Kannatab menüü mitmekesisus, mis võib põhjustada mõnede toitainete (eelkõige süsivesikute) vaegust.
  • Mõtteviis, et teatud toiduaineid ei tohi üldse süüa, võib anda tõuke söömishäirete kujunemisele. Ka võib see kaasa tuua suuremaid isusid, kuna sageli tahetakse just seda, mida ei tohi üldse süüa. Pikaajaline isude kuhjumine kipub lõppema tahtmatu ja kontrollimatu ülesöömisega, millele järgneb süütunne.
  • Väide, et süsivesikud põhjustavad rasvumist, pole õige. Vajalik süsivesikute kogus on igal inimesel erinev, see sõltub füüsilisest aktiivsusest ja süsivesikute talumisest.

 

 

Dieedi lühitutvustus on algselt ilmunud teadliktreening.ee veebilehel ilmunud artiklis.

Tervis või ilu- mida sina tahad?

Tervis või ilu- mida sina tahad?

Kas usud, et kui oleksid kõhn, kui saaksid lahti tüütutest lisakilodest, muutuks su elu kohe palju paremaks? Endale ajakirjade kaanestaare eeskujuks seades ja välist ilu taga ajades pole hea enesetunne aga üldsegi kindlustatud. 

Loe edasi

Teised postitused

Kuidas trennis järjepidevalt areneda?

Kuidas trennis järjepidevalt areneda?

Kuidas trennis järjepidevalt areneda?

Oma "Teadliku treeningu ABC" postituses kirjutasime: Kui kehal ei ole regulaarset ja piisavat koormust, ei ole tal põhjust areneda. Üks levinumaid vigu treeningutes on ühesuguste koormuste liigne kasutamine. Seetõttu ei anna treening edaspidi efekti ning saavutusvõimes tekib seisak. Kui treeningutes endiselt midagi ei muuda, on võimalik isegi töövõime vähenemine.  Teadlik treenija, kes soovib areneda, tõstab süsteemselt koormusi.

Loe edasi

ChillOutSpin

ChillOutSpin

ChillOutSpin

ChillOutSpin on mõõduka intensiivsusega treening, mis on suunatud inimestele, kes alles alustavad treeningutega või harrastajale, kes pole rattatreeningutega varem kokku puutunud.

Loe edasi