IMPULS blogi

Jomon-venitused: Shindo süsteemi kuuluvad kavalate keerdudega harjutused

Personaaltreener soovitab |  24. märts 2017

Jomon-venitused: Shindo süsteemi kuuluvad kavalate keerdudega harjutused

Jomon-venitused (loe: tšomon) ehk Shindo venitused on Tartu Arcticu tunniplaanis olev treening, mis sobib spordisaali, kontorisse ja loomulikult ka vabasse õhku. Jomon-venituste tehnika pärineb jaapanlanna Kazuko Kuratomi loodud Shindo® meetodist, mis kätkeb endas massaaži, venitus- ja lõõgastusharjutuste süsteemi. 

Kuratomil on seljataga sportlasekarjäär, ta on töötanud Jaapanis iluuisutamistreenerina. Shindo on pidevalt arenev süsteem, kuhu ühel hetkel lisandus Jomon. Algselt olid Jomon-venituste seeriad mõeldud Shindo terapeutidele tervise ja heaolu säilitamiseks. Harjutuste seeriad  said aga sedavõrd head ja tõhusad, et neid kasutatakse järjest rohkem Shindo tundide vaheldusrikkamaks muutmiseks.

 

Jaapanikeelse sõna jomon taga on aastatuhandetetagusesse salapärasse mähkunud ajalugu. Jōmon tähistab nii nöörkeraamikat kui ka vastavat perioodi Jaapanis, mis kestis u 10500 e.m.a kuni 400 m.a.j. Jomoni kultuuri seostatakse ainudega, kes elasid Hokkaido saarel ja tänapäevase Venemaa koosseisu kuuluvatel Kuriili ja Sahhalini saartel. 

 

Jomoni perioodile on iseloomulik keraamika, mis on eriline oma lõputute tõusvate keerdudega ning mida ei suudeta tänapäeval järgi teha. Tollane keraamika valmistusviis muutis anumad väga vastupidavaks, mõned Jomoni perioodi vaasid on säilinud tänapäevani. Jomon-venitused jäljendavad iidse keraamika keerdus mustreid ja nii mõnedki asendid meenutavad DNA-heeliksit. Kuigi väliselt staatiline, eeldab Jomoni tehnika aktiivset sisemist tööd ja pakub võimaldab treenida nii keskendumis- kui ka teadlikku lõdvestumisoskust. Lõdvestumise toimel taandub stress, paraneb uni ja väheneb ärevus. Samuti paraneb vere- ja lümfiringe.

Jomon-venituste seeriad leevendavad selja-, õlavöötme-, kaelavalu ja pingeid, neist on abi liigeste piiratud liikuvuse korral. Harjutuste seeriad tasakaalustavad paremat ja vasakut kehapoolt, aitavad leida ja tajuda keha kesktelge. Ristatud käte ja jalgade toimel paraneb ajupoolkerade vaheline infovahetus. Meile on seetõttu kättesaadav suurem ajutegevuse potentsiaal. Väheneb emotsionaalne reaktiivsus, suureneb loovus ja tekib võimalus leida uusi lahendusi vanadele probleemidele.

 

Jomoni abil saab ennetada meis peituvaid haigusi ja probleeme, tasakaalustada energiaid ja ajutegevust. Venitused jagunevad mitmesse seeriasse, osa neist on mõeldud sooritamiseks püsti seistes, osa lamades või põlvitades. Venituste igapäevane praktiseerimine parandab elujõu voolu kehas, suurendab vastupanu haigustele ja tasakaalusta. Kazuko Kuratomi ütleb, et tervis on see, mida pead ise ehitama. Tervis pole miski, mis Sulle lihtsalt antakse. 

Lähemalt saad lugeda ajakirja Director märtsikuu numbris ilmunud artiklist „Jaapani trenn jomon: keha + tasakaalus meel = edu“. 

 

Venitamiseni!

Riina Kasterpalu, Jomon-venituste instruktor, Shindo assistent-instruktor

Valgujook peale trenni? Plussid ja miinused

Valgujook peale trenni? Plussid ja miinused

Mis on valgujookide tarbimise head ja ohud?

Loe edasi

Teised postitused

Tervis või ilu- mida sina tahad?

Tervis või ilu- mida sina tahad?

Tervis või ilu- mida sina tahad?

Kas usud, et kui oleksid kõhn, kui saaksid lahti tüütutest lisakilodest, muutuks su elu kohe palju paremaks? Endale ajakirjade kaanestaare eeskujuks seades ja välist ilu taga ajades pole hea enesetunne aga üldsegi kindlustatud. 

Loe edasi

Leia trennist rõõm ja nauding

Leia trennist rõõm ja nauding

Leia trennist rõõm ja nauding

Kas regulaarselt liikuda ja tervisesporti teha on kasulik? Küllap vastab enamik inimesi sellele küsimusele jaatavalt. Miks siis on nii paljudel raske füüsilisele aktiivsusele pühenduda? Kuidas leida üles just sulle sobiv motivatsioon?

Loe edasi