r

IMPULS blogi

Jomon-venitused: Shindo süsteemi kuuluvad kavalate keerdudega harjutused

Personaaltreener soovitab |  24. märts 2017

Jomon-venitused: Shindo süsteemi kuuluvad kavalate keerdudega harjutused

Jomon-venitused (loe: tšomon) ehk Shindo venitused on Tartu Arcticu tunniplaanis olev treening, mis sobib spordisaali, kontorisse ja loomulikult ka vabasse õhku. Jomon-venituste tehnika pärineb jaapanlanna Kazuko Kuratomi loodud Shindo® meetodist, mis kätkeb endas massaaži, venitus- ja lõõgastusharjutuste süsteemi. 

Kuratomil on seljataga sportlasekarjäär, ta on töötanud Jaapanis iluuisutamistreenerina. Shindo on pidevalt arenev süsteem, kuhu ühel hetkel lisandus Jomon. Algselt olid Jomon-venituste seeriad mõeldud Shindo terapeutidele tervise ja heaolu säilitamiseks. Harjutuste seeriad  said aga sedavõrd head ja tõhusad, et neid kasutatakse järjest rohkem Shindo tundide vaheldusrikkamaks muutmiseks.

 

Jaapanikeelse sõna jomon taga on aastatuhandetetagusesse salapärasse mähkunud ajalugu. Jōmon tähistab nii nöörkeraamikat kui ka vastavat perioodi Jaapanis, mis kestis u 10500 e.m.a kuni 400 m.a.j. Jomoni kultuuri seostatakse ainudega, kes elasid Hokkaido saarel ja tänapäevase Venemaa koosseisu kuuluvatel Kuriili ja Sahhalini saartel. 

 

Jomoni perioodile on iseloomulik keraamika, mis on eriline oma lõputute tõusvate keerdudega ning mida ei suudeta tänapäeval järgi teha. Tollane keraamika valmistusviis muutis anumad väga vastupidavaks, mõned Jomoni perioodi vaasid on säilinud tänapäevani. Jomon-venitused jäljendavad iidse keraamika keerdus mustreid ja nii mõnedki asendid meenutavad DNA-heeliksit. Kuigi väliselt staatiline, eeldab Jomoni tehnika aktiivset sisemist tööd ja pakub võimaldab treenida nii keskendumis- kui ka teadlikku lõdvestumisoskust. Lõdvestumise toimel taandub stress, paraneb uni ja väheneb ärevus. Samuti paraneb vere- ja lümfiringe.

Jomon-venituste seeriad leevendavad selja-, õlavöötme-, kaelavalu ja pingeid, neist on abi liigeste piiratud liikuvuse korral. Harjutuste seeriad tasakaalustavad paremat ja vasakut kehapoolt, aitavad leida ja tajuda keha kesktelge. Ristatud käte ja jalgade toimel paraneb ajupoolkerade vaheline infovahetus. Meile on seetõttu kättesaadav suurem ajutegevuse potentsiaal. Väheneb emotsionaalne reaktiivsus, suureneb loovus ja tekib võimalus leida uusi lahendusi vanadele probleemidele.

 

Jomoni abil saab ennetada meis peituvaid haigusi ja probleeme, tasakaalustada energiaid ja ajutegevust. Venitused jagunevad mitmesse seeriasse, osa neist on mõeldud sooritamiseks püsti seistes, osa lamades või põlvitades. Venituste igapäevane praktiseerimine parandab elujõu voolu kehas, suurendab vastupanu haigustele ja tasakaalusta. Kazuko Kuratomi ütleb, et tervis on see, mida pead ise ehitama. Tervis pole miski, mis Sulle lihtsalt antakse. 

Lähemalt saad lugeda ajakirja Director märtsikuu numbris ilmunud artiklist „Jaapani trenn jomon: keha + tasakaalus meel = edu“. 

 

Venitamiseni!

Riina Kasterpalu, Jomon-venituste instruktor, Shindo assistent-instruktor

Kaalu langetamine ehk miks kaal ei kuku?

Kaalu langetamine ehk miks kaal ei kuku?

Treenin ja treenin, kuid ikka alla ei võta! Ära muretse, sellist asja juhtub pidevalt. Üsna sageli esineb sedagi, et kaal trenni tehes hoopis tõuseb. Kuidas on see võimalik ja mida sel juhul ette võtta?

Loe edasi

Teised postitused

Kõhulihaste treenimine ja suurim viga

Kõhulihaste treenimine ja suurim viga

Kõhulihaste treenimine ja suurim viga

Hiljuti on levinud internetis erinevad 30-päeva väljakutsed. Üheks nendeks oli „kõhulihaste väljakutse“, mis muutus väga populaarseks ning 30. päevaks tehti juba 135 kordust kere painutust. Meie poole on pöördunud inimesi kommentaariga, et selliste väljakutsete põhjal jääb mulje, et selleks, et saada ilusaid kõhulihaseid, peab tegema igapäevaselt nii palju kõhulihaseid kui võimalik.

Loe edasi

Valgupulber ehk proteiinipulber - kellele ja miks?

Valgupulber ehk proteiinipulber - kellele ja miks?

Valgupulber ehk proteiinipulber - kellele ja miks?

Võib-olla on ka sulle jäänud mulje, et jõusaalis treenimisega käib justkui kaasas kohustus ka valgujooki rüübata? Alles hiljuti nägin üht ülekaalulist meest enne (!) trenni valgupulbrit söömas. Jah, ta kallas seda pulbrit suhu! Peale selle kugistas ta veel mitu tabletti alla. Miks küll?

Loe edasi