r

IMPULS blogi

Jomon-venitused: Shindo süsteemi kuuluvad kavalate keerdudega harjutused

Personaaltreener soovitab |  24. märts 2017

Jomon-venitused: Shindo süsteemi kuuluvad kavalate keerdudega harjutused

Jomon-venitused (loe: tšomon) ehk Shindo venitused on Tartu Arcticu tunniplaanis olev treening, mis sobib spordisaali, kontorisse ja loomulikult ka vabasse õhku. Jomon-venituste tehnika pärineb jaapanlanna Kazuko Kuratomi loodud Shindo® meetodist, mis kätkeb endas massaaži, venitus- ja lõõgastusharjutuste süsteemi. 

Kuratomil on seljataga sportlasekarjäär, ta on töötanud Jaapanis iluuisutamistreenerina. Shindo on pidevalt arenev süsteem, kuhu ühel hetkel lisandus Jomon. Algselt olid Jomon-venituste seeriad mõeldud Shindo terapeutidele tervise ja heaolu säilitamiseks. Harjutuste seeriad  said aga sedavõrd head ja tõhusad, et neid kasutatakse järjest rohkem Shindo tundide vaheldusrikkamaks muutmiseks.

 

Jaapanikeelse sõna jomon taga on aastatuhandetetagusesse salapärasse mähkunud ajalugu. Jōmon tähistab nii nöörkeraamikat kui ka vastavat perioodi Jaapanis, mis kestis u 10500 e.m.a kuni 400 m.a.j. Jomoni kultuuri seostatakse ainudega, kes elasid Hokkaido saarel ja tänapäevase Venemaa koosseisu kuuluvatel Kuriili ja Sahhalini saartel. 

 

Jomoni perioodile on iseloomulik keraamika, mis on eriline oma lõputute tõusvate keerdudega ning mida ei suudeta tänapäeval järgi teha. Tollane keraamika valmistusviis muutis anumad väga vastupidavaks, mõned Jomoni perioodi vaasid on säilinud tänapäevani. Jomon-venitused jäljendavad iidse keraamika keerdus mustreid ja nii mõnedki asendid meenutavad DNA-heeliksit. Kuigi väliselt staatiline, eeldab Jomoni tehnika aktiivset sisemist tööd ja pakub võimaldab treenida nii keskendumis- kui ka teadlikku lõdvestumisoskust. Lõdvestumise toimel taandub stress, paraneb uni ja väheneb ärevus. Samuti paraneb vere- ja lümfiringe.

Jomon-venituste seeriad leevendavad selja-, õlavöötme-, kaelavalu ja pingeid, neist on abi liigeste piiratud liikuvuse korral. Harjutuste seeriad tasakaalustavad paremat ja vasakut kehapoolt, aitavad leida ja tajuda keha kesktelge. Ristatud käte ja jalgade toimel paraneb ajupoolkerade vaheline infovahetus. Meile on seetõttu kättesaadav suurem ajutegevuse potentsiaal. Väheneb emotsionaalne reaktiivsus, suureneb loovus ja tekib võimalus leida uusi lahendusi vanadele probleemidele.

 

Jomoni abil saab ennetada meis peituvaid haigusi ja probleeme, tasakaalustada energiaid ja ajutegevust. Venitused jagunevad mitmesse seeriasse, osa neist on mõeldud sooritamiseks püsti seistes, osa lamades või põlvitades. Venituste igapäevane praktiseerimine parandab elujõu voolu kehas, suurendab vastupanu haigustele ja tasakaalusta. Kazuko Kuratomi ütleb, et tervis on see, mida pead ise ehitama. Tervis pole miski, mis Sulle lihtsalt antakse. 

Lähemalt saad lugeda ajakirja Director märtsikuu numbris ilmunud artiklist „Jaapani trenn jomon: keha + tasakaalus meel = edu“. 

 

Venitamiseni!

Riina Kasterpalu, Jomon-venituste instruktor, Shindo assistent-instruktor

Paleo dieet ja toitumine

Paleo dieet ja toitumine

Tutvu paleo dieedi põhimõtete, plusside ja miinustega.

Loe edasi

Teised postitused

Rasvapõletus sõltub energiadefitsiidist

Rasvapõletus sõltub energiadefitsiidist

Rasvapõletus sõltub energiadefitsiidist

Igal nädalal puutuvad treenerid kokku inimestega, kes on kuskilt kuulnud, et kehakaalu (rasvamassi) vähendamiseks tuleb treenida mingis spetsiifilises pulsivahemikus, mida nimetatakse rasvapõletustsooniks. Kui tõhus selline treening kehakaalu mõttes on?

Loe edasi

Vesi on Sulle oluline!

Vesi on Sulle oluline!

Vesi on Sulle oluline!

Kõik meie rakud sisaldavad vett. Ligikaudu 60% kehamassist on vesi. See, kui palju vett me sisaldame, sõltub sellest kui palju meil rasva- ja lihasmassi on ning kui hästi me hüdreeritud oleme. Erinevad rakud sisaldavad erinevat kogust vett: luud sisaldavad 22% vett, rasvkude 25%, lihasrakud 75% ja veri ligikaudu 83%. Ka rakkudest väljaspool on vett (ca 1/3 kogu keha veekogusest).

Loe edasi