r

IMPULS blogi

Detoksdieedist

Personaaltreener soovitab |  08. juuni 2018

Detoksdieedist

Detoksdieedi mõte on aidata kehal lahti saada mürkidest. Arvatakse, et säilitusained, gluteen, sool jms põhjustavad mürkide kogunemist kehasse, samuti tegevat seda liha ja GMO-toidud, ning selle tagajärjeks on haigused. Samamoodi väidetakse, et niisugused dieedid aitavad kehakaalu langetada.

 

 

Detoksdieet - lase mürgid välja!

 

Detoksdieete on mitut tüüpi. Tavapärased detoksdieedid tähendavad enamasti mahla või tee joomist või täielikku paastu mingil kindlal perioodil, teised võivad põhineda juur- ja puuviljasmuutidel.

 

Plussid:

  • Juuakse palju vett ja süüakse rohkem juur- ja puuvilju, mis sisaldavad olulisi mikrotoitaineid ning aitavad väljutada kehast ebavajalikke aineid.
  • Välditakse toiduaineid, mis võivad tekitada talumatuse korral vaevusi, näiteks piima, kanamuna, kaun- ja teravilju, pähkleid, puuvilju ja mereande. Tänu sellele paraneb enesetunne.
  • Paastudes vähenevad toiduga liialdamisest tekkivad puhitused ja raskustunne.

 

Miinused:

  • Keegi ei oska selgitada, mis mürkidest peab terve inimene püüdma oma organismi teadlikult vabastada. Inimese seede- ja hingamissüsteem peaksid edukalt hakkama saama ebavajalike ainete kõrvaldamisega ka ilma puhastuskuurita.
  • Menüü on energiavaene ja söömist piiratakse agressiivselt, mistõttu isud kuhjuvad ning dieedipidamine võib lõppeda suure ülesöömisega, mille ajal liialdatakse tugevalt töödeldud toitudega.
  • Tarbitakse liigselt vedelikke ning juur- ja puuvilju, mille seedimine võib kehale olla samuti suur koormus. See toob kaasa üleliigse vedeliku kogunemise kehasse ning paistes ja puhitunud tunde.
  • Paastumine põhjustab veresuhkrutaseme suurt langust, mis on diabeeti põdevatele inimestele ohtlik ja teistele lihtsalt ebameeldiv, väljendudes järsus energiakaos.
  • Vähene valgusisaldus toidus põhjustab kaalulangust lihasmassi kulul.
  • Detoksdieet on ainult ajutine lahendus, mida pole võimalik pidevalt jätkata. Otsides kiireid viise kaalu langetamiseks, keskendume vähem harjumuste kujundamisele, aga just viimased tagavad pikaajalise tulemuse.
  • Suur osa kaotatud kaalust tuleb vee arvelt ning taas vanu söömisharjumusi järgides on kilod varmad naasma.

 

Artikkel ilmus algselt teadliktreening.com veebis.

 

Taimetoitlus - kas taimedest saab kõike?

Taimetoitlus - kas taimedest saab kõike?

Põgus sissejuhatus taimetoitluse põhimõtetesse.

Loe edasi

Teised postitused

Rasvapõletus sõltub energiadefitsiidist

Rasvapõletus sõltub energiadefitsiidist

Rasvapõletus sõltub energiadefitsiidist

Igal nädalal puutuvad treenerid kokku inimestega, kes on kuskilt kuulnud, et kehakaalu (rasvamassi) vähendamiseks tuleb treenida mingis spetsiifilises pulsivahemikus, mida nimetatakse rasvapõletustsooniks. Kui tõhus selline treening kehakaalu mõttes on?

Loe edasi

Kuidas trennis järjepidevalt areneda?

Kuidas trennis järjepidevalt areneda?

Kuidas trennis järjepidevalt areneda?

Oma "Teadliku treeningu ABC" postituses kirjutasime: Kui kehal ei ole regulaarset ja piisavat koormust, ei ole tal põhjust areneda. Üks levinumaid vigu treeningutes on ühesuguste koormuste liigne kasutamine. Seetõttu ei anna treening edaspidi efekti ning saavutusvõimes tekib seisak. Kui treeningutes endiselt midagi ei muuda, on võimalik isegi töövõime vähenemine.  Teadlik treenija, kes soovib areneda, tõstab süsteemselt koormusi.

Loe edasi