IMPULS blogi

ChillOutSpin

Personaaltreener soovitab |  03. november 2014

ChillOutSpin

ChillOutSpin on mõõduka intensiivsusega treening, mis on suunatud inimestele, kes alles alustavad treeningutega või harrastajale, kes pole rattatreeningutega varem kokku puutunud.

Samuti on see sobiv ka edasijõudnud treenijatele taastavaks või põhivastupidavuse treeninguks. Treeningu alguses kontrollitakse üle rataste seadistused. Tund toimub mõõdukas tempos, sõidetakse peamiselt “tasamaal" ja "laugetel mäkketõusudel”. Kiirendusi, teravaid spurte ja raskeid mäkketõuse ei sooritata. Treening on tänu rahulikule ülesehitusele ning mõõdukale intensiivsusele sobilik ka ülekaalulistele ning põlvede- jt liigesteprobleemidega inimestele. Treeningu nimi ChillOutSpin tuleneb peamisest kasutatavast muusikastiilist.

 

Spinning on eelkõige vastupidavustreening, mis arendab hapnikutarbimise ja vereringe elundkonda ning selle töövõimet. Spinning on ka tõhus kalorite põletaja. Kuna ChillOutSpinis töötatakse peamiselt madalatel ja keskmistel pulsisagedustel, siis arendatakse eelkõige põhivastupidavust ning energia(kalorite)kulu toimub toimub eelkõige rasvade arvelt. Arendatav põhivastupidavus loob baasi edaspidisteks intensiivsemateks treeninguteks, ka intervallteeringuteks.

 

Algaja võiks spinningutreeningusse tulla kohale ca 10 minutit varem. Jalga tuleks panna tugeva tallaga jalanõud ja püksid mis pole alt lotendavad ning selga õhku hästi läbilaskev särk. Soojenduse ja venituste ajaks võib kaasa võtta soojema dressipluusi. Kindlasti kaasa trennirätik ja pudel vett. Kui on olemas, siis ka pulsikell.

 

Spinningutreeninguid on hea kombineerida lihastreeningutega. “Klassika" on varieerida spinningut bodypumpi või treeningutega jõusaalis. Soovitan varieerida spinningut ka mind&body tüüpi treeningutega, eriti jooga või pilatesega.

 

8 soovitust spinnitreeningutega alustajale: https://www.facebook.com/spinnifannid/posts/193017864105629?fref=nf

 

Mõned spinninguga seotud müüdid:

  • Müüt: Spinning on hirmus raske, intensiivne ja sobib vaid väga heas vormis inimesele.
  • Tegelikkus: Spinningus reguleerib igaüks oma ratta koormuse ise vastavalt oma vastupidavusele. Alati võib sõita kergema koormusega, aeglasemas tempos või tulla püsti sõidust varem sadulasse.

 

  • Müüt: Spinningus treenitakse vaid jalgu.
  • Tegelikkus: Spinning on kardiovaskulaarne treening, mille käigus peamiselt arendatakse vastupidavust ja põletatakse kaloreid. Tõsi, istudes sõites töötavad peamiselt puusa-, põlve ja hüppeliigestele mõjuvad lihased, kuid sõites püsti töötab enamik inimkeha lihastest.

 

  • Müüt: Spinning teeb jalad jämedaks.
  • Tegelikkus: Kui vaadata spinningu treenereid või jalgrattasõidu harrastajaid, nii naisi kui ka mehi, siis enamik neist on väga saledad. Tõsi, rattasport vormib ilusad jala- ja tuharalihased, kuid suuri lihaseid siserattasõidu treeningutega ei saavutata. Proffiratturid ja trekisprinterid on oma võimsad tuhara-, reie- ja säärelihased arendanud välja eritreeningutega, peamiselt jõusaalis. Kuna ratturitele on võimsad ülakehalihased sageli kasutu ballast, on nende ülakeha lihased alakehaga võrreldes sageli vähe arendatud ja nende jalgade lihased paistavad seetõttu optiliselt suuremad.
Jomon-venitused: Shindo süsteemi kuuluvad kavalate keerdudega harjutused

Jomon-venitused: Shindo süsteemi kuuluvad kavalate keerdudega harjutused

Jomon-venitused (loe: tšomon) ehk Shindo venitused on Tartu Arcticu tunniplaanis olev treening, mis sobib spordisaali, kontorisse ja loomulikult ka vabasse õhku. Jomon-venituste tehnika pärineb jaapanlanna Kazuko Kuratomi loodud Shindo® meetodist, mis kätkeb endas massaaži, venitus- ja lõõgastusharjutuste süsteemi. 

Loe edasi

Teised postitused

Dieet - missugune neist on kõige efektiivsem?

Dieet - missugune neist on kõige efektiivsem?

Dieet - missugune neist on kõige efektiivsem?

Loe edasi

Venitusharjutused aitavad treenijat mitmeti

Venitusharjutused aitavad treenijat mitmeti

Venitusharjutused aitavad treenijat mitmeti

Loe edasi