IMPULS blogi

12 nippi, kuidas suurendada trennimotivatsiooni

Personaaltreener soovitab |  03. juuli 2018

12 nippi, kuidas suurendada trennimotivatsiooni

  1. Paranda oma sisemist motivatsiooni. Omanda värskeid oskusi ja teadmisi, koge uute liigutuste õppimisest tulenevat rahulolu. Leia enda jaoks nauditavaid, uudseid ja põnevaid trennikogemusi.
  2. Otsi võimalusi, et rahuldada oma psühholoogilisi vajadusi nagu iseseisvus, võimekus ja teistega seotus. Selleks et Sa saaksid ise valida, Sa suudaksid ja oskaksid ning oleksid sotsiaalselt edukas.
  3. Loo positiivne keskkond, mida iseloomustab eesmärgipärane tegevus, ning kus on toetav, sõbralik ja pingevaba õhkkond.
  4. Ära võistle ega võrdle end teistega. Püüa saada paremaks endast, mitte teistest. Analüüsi nii oma tugevusi kui nõrkusi, kuid ka arengut.
  5. Mõtle rohkem kaasa. Kui Sa treenid koos treeneriga, siis esita talle küsimusi harjutuste ja meetodite kohta. Küsi juurde erialast kirjandust ja analüüsi oma harjutuste tehnikat treeneri juuresolekul.
  6. Õpi oma arengut hindama. Pea trennipäevikut, et Sa saaksid oma arengut jälgida. Jõutreeningu puhul märgi üles raskuste suurenemine, vastupidavustreeningus mahu kasvamine.
  7. Vali jõukohane treeningukava. Alusta lihtsamate harjutustega ning suurenda väljakutset vastavalt oma edukusele. Lisa oma treeningkavasse järk-järgult juurde raskemaid ülesandeid.
  8. Ära tee trenni, vaid mängi. Trenni tehakse tihti selleks, et midagi saavutada; mängitakse sellepärast, sest see on meeldiv. Muuda oma mõtteviisi ja võta ka treeningut rohkem kui mängu. Proovi näiteks mõnda pallimängu.
  9. Leia endale ka väline motivaator. Milline saavutus on Sinu jaoks tõeliselt oluline? Miks? Kui Sinu motivatsioon hakkab langema, siis mõtle läbi mille nimel Sa seda kõike teed. Väline motivatsioon ei ole nii hea, kui sisemine, kuid see on siiski tunduvalt parem, kui motivatsiooni puudumine.
  10. Treeni teadlikult. Kui Sa oskad vastata küsimustele “miks ja kuidas ma treenin”, siis teed Sa seda tulemuslikumalt ja treening on ka palju huvitavam.
  11. Proovi mõnda rühmatrenni. Grupitreeningud suurendavad üksteisega seotuse tunnet ja seeläbi tõstavad ka motivatsiooni. Tulemusena tekib Sul soov minna trenni, et kohtuda oma trennikaaslastega.
  12. Treeni koos personaaltreeneriga. Kui kliendi ja treeneri suhe on meeldiv, võivad treeningud tõsta seotuse tunnet. Hea personaaltreener aitab Sul kindlasti ka iseseisvust ja võimekust suurendada.
Miks Sa venitad?

Miks Sa venitad?

Loe edasi

Teised postitused

Ka Sina oleksid paks, kui...

Ka Sina oleksid paks, kui...

Ka Sina oleksid paks, kui...

Mina ei ole ülekaaluline sellepärast, et kõik mu ümber soodustab normaalkaalu ja sportlikku eluviisi. Esiteks olen ma väikesest peale palju sportinud. See on juurutanud minus harjumuse trenni teha. Teiseks kolisin ma varakult vanemate juurest ära, hakkasin iseseisvalt elama ning ka oma toitumisotsuseid ise langetama. Kolmandaks, mu elukaaslane sööb tervislikult. Ma võiksin seda nimekirja veel pikalt jätkata: ma töötan personaaltreenerina ja mu spordiklubi asub 15 minutise jalutuskäigu kaugusel jne.

Loe edasi

Miks kaal ei kuku?

Miks kaal ei kuku?

Miks kaal ei kuku?

Treenin ja treenin, kuid ikka alla ei võta! Ära muretse, sellist asja juhtub pidevalt. Üsna sageli esineb sedagi, et kaal trenni tehes hoopis tõuseb. Kuidas on see võimalik ja mida sel juhul ette võtta?

Loe edasi